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리오넬 메시가 합류 하게 된 미국 메이저 리그 사커

youngsports 2023. 6. 9. 09:04

https://youtu.be/ReywPnQLk4c

2023년 메이저리그사커 시즌은 미국과 캐나다의 최고 프로축구리그인 

메이저리그사커(MLS)의 28번째 시즌이다. 

리그는 St. Louis City SC가 서부 콘퍼런스의 확장 팀으로 추가되고 

Nashville SC가 동부 콘퍼런스로 다시 이동함에 따라 리그는 29개 클럽을 보유하게 됩니다. 

 

정규 시즌은 2023년 2월 25일에 시작하여 10월 21일에 종료됩니다. 

그런 다음 플레이 오프가 이어집니다.

2023년 시즌 프리시즌은 2023년 1월에 시작하여 2월에 접어들었고

정규 시즌은 7월 21일부터 8월 19일까지 한 달 간의 리그 컵을 위해 일시 중지되며,

이 기간 동안 MLS 팀은 Liga MX 상대와 경기를 하게 됩니다.

 

 2022년 6월 Apple Inc.와 MLS는 모든 MLS 및 Leagues Cup 게임은

물론 일부 MLS Next 및 MLS Next Pro 게임에 대한 방송 및

스트리밍 권한에 대한 10년 파트너십을

Apple 내의 MLS Season Pass 서비스에서 발표했습니다.

 

TV 앱, Fox Sports는 선형 MLS TV 권리를 유지했지만,

리그 역사상 처음으로 ESPN은 더 이상 경기를 방송하지 않습니다

(Univision은 리그 컵 경기만 방송하기로 선택하여

19년을 합친 후 더 이상 MLS 정규 시즌 콘테스트를 방송하지 않습니다).

창립 이래 처음으로 2024년 CONCACAF 챔피언스 컵의 MLS 예선 진출권이 

미국 클럽에만 할당되지 않아 캐나다 국외 거주자 클럽이 반드시 캐나다 챔피언십에서 우승하지 않고도 

토너먼트에 참가할 수 있는 기회를 제공합니다.

로스앤젤레스 FC는 MLS 컵과 서포터즈 실드 챔피언을 지배하고 있습니다. 

필라델피아 유니온은 현재 동부 콘퍼런스 챔피언입니다.

 

-위키피디아

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한국 축구 팬들이 미국 축구 시장에 대해 정보가 부재하고 관심이 거의 없지만

미국 스포츠 산업에서 MLS가 차지하는 시장과 관중은 엄청난 성장을 보이고 있다.

 

단순하게도 이미 미국 인구 절반을 차지하는 히스패닉 인구는

축구가 제 1 스포츠인데 갈수록 축구 인구가 젊은 세대들에게 팽창하고 있고 

미국 여자 국가 대표 팀은 여전히 세계 최강자의 자리에서

수 많은 여성 축구 스타들을 끊임없이 배출 해 내고 있다. 

 

30년이 넘는 한국 프로축구 K리그가 2022년 평균 관중 4, 820명 인데 반해

1996년 재출범한 미국 프로축구 평균 관중은 22,000명 수준으로

약 5배 정도 차이가 난다.

 

MLS는 이미 미국 4대 스포츠 내에서도 NBA와 NHL의 평균 관객 수를 넘었고

인지도 면에서는 NHL을 따돌리고 4대 스포츠로 간주 되고 있을 정도로 빠르게

성장하는 스포츠 산업이다.

 

2023년 7월부터 리오넬 메시라는 축구 역사상 가장 뛰어난 선수가 참여한다면

MLS는 엄청난 홍보 효과와 미디어 송출로 폭발적인 성장을 시작할 것이며

2026년에 개최되는 미국 월드컵으로 서너 단계 비약적인 시장  가능성이 크다.

 

2023년 메시를 포함한 세계적인 선수가 MLS리그로 참여하게 된다면

질적, 양적으로  엄청난 시너지 효과를 가져올 것이다.

 

세계 최대의 스포츠 팬들로 구성되고 세계인이 가장 좋아하는 스포츠 축구는

미국 뿐만아니라 아메리카 대륙 전역과 아시아, 아프리카 시장에서도

MLS라는 콘텐츠로 스포츠 미디어 확산을 끌어낼 수 있는

매개체 역할을 할 수 있다.  

물론 축구가 가장 활성화된 유럽 시장에서도

메시로 인해 일정부분 축구 팬들의 유입이 이어질 것이다. 

 

프로 스포츠가 성장하는데 가장 큰 역할을 하는 것이 미디어 중계권료이듯이

영국 프리미어 리그의 폭발적인 성장에는

스카이 미디어로부터 시작된 천문학적인 중계권료와

세계 전역에 방송된 미디어 효과가

프리미어 리그가 다른 4대 리그와 비교할 수 없는 

거대한 스포츠 산업의 상징으로 독보적인 성공을 보장해 준 것이다. 

 

새로운 성장 스포츠 산업으로  MLS를 선정한

세계적 기업 애플의 중계권 10년 장기 계약과

MLS 공식 후원사 아디다스의 연합이

메시를 미국 축구 시장으로 이끈 중요한 계기가 되었다고 한다.

 

사우디 아라비아가 제시한 5600억에서 7000억

나아가 3년 2조 1천억이라는 엄청난 연봉을 포기하고

700억 연봉을 선택한 메시는가족과 자신의 미래를 위한 선택이었다고 한다.

나아가 바르셀로나 클럽이 자신을 데려가기 위해 기존 선수들을 방출하고

연봉을 삭감하려는 구단의 행위에 진한 배신감과 불신으로

메시가 직접 자신의 진로를 선택한 계기가 되었다고 설명한다. 

 

메시가 헌신해 온 바르셀로나 축구 클럽 이사진의 장기간 부패와

매니지먼트 실패가 메시라는 다이아몬드를 놓친 가장 큰 원인이다.

아무리 위대한 스포츠 클럽이라도 그것을 운영하는 사람들이

스포츠 매니지먼트가 아니라

사리사욕에 몰두한 사적 비즈니스에 몰두한다면

그 피해는 선수와 팬들에게 커다란 해악을 끼칠 것이다.

 

 'Management is doing things right, 경영은 일을 올바르게 하는 것이다' 

'Leadership is doing right thing, 리더십은 올바른 일을 하는 것이다. 

- 피터 드러커

 

세기의 축구 선수 메시가 MLS에 가져올 놀라운 도전과 혁명적인 과정을

행복하게 모든 팬들이 지켜 볼 것이다.

끝으로 한국의 많은 축구 유망주들도 미국 축구 시장에 도전해

자신의 실력과 성과를 획득하기를 희망한다. 

 

 
The Miami FC is an American professional soccer team based in Miami, Florida that competes in the USL Championship, the second tier of the American soccer pyramid. The club began play in the North American Soccer League in the 2016 season. Wikipedia

 

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Major League Soccer Primed for Largest Opportunity in Sports

 By Kevin Kane | Jun 09,2022

Navigate teamed up with Major League Soccer to provide insights around the growth and trajectory of the league. The results of the study were featured in a recent Ad Age article and highlight how MLS fans are a unique and desirable segment, and why brand marketers are going all-in on soccer.

Navigate’s experience working with nearly all MLS clubs helped develop a joint white paper focusing on what brands need to know when contemplating future marketing investments in soccer and how to leverage the League’s immense growth.

In this blog, we take a quick look at key insights that will give readers a sense of why MLS is such a sought-after property by brands.

MLS Primed For Explosive Growth:

We’ve heard soccer is the sport of the future in the U.S. for a while now. The global game of soccer has 1.5B fans compared to ~800M for basketball, 370M for American football, 290M for baseball, and 200M for hockey – but has the global game landed in the U.S. yet? Our research shows that there has been incredible growth in both participation and attendance.

  • Soccer is the 2nd most participated sport for Gen Z; 3rd for Millennials
  • It’s the fastest growing major high school sport for both men and women over the past 10 years
  • Average attendance is up 67% since 2012 (more than NBA & NHL average attendance)
  • Multiple teams selling out entire NFL stadiums
  • According to MLS, there are 46M fans interested in the league and the fact that the majority (27M) have joined in the past 10 years is monumental for several reasons. Brands have the opportunity to be a part of the fabric of the league as their fandom evolves.
MLS is the League for the New North America:

MLS fans mirror the identity for the new North America. In fact, this country’s population is reaching an all-time high in terms of immigrant share of total population (about to beat the 15% mark that was set in the 1890’s), with 47M foreign-born individuals in the U.S. The foreign-born population is predicted to increase 51% by 2040. Soccer is the #1 sport in the world with 83% of countries listing soccer as their top sport. MLS fans are 3X more likely to claim sports preferences as a connection to their heritage. MLS is future-proofed to capitalize on this trend.

 

“Soccer is the global game, and the U.S. looks more like that global population. If you’re a marketer and you want to feel like you’re reaching an audience that matches the direction this country is going, Major League Soccer is the place to invest.”

Jeff Nelson, President, Navigate

For brands, MLS has a strong advantage on all other top 5 sports in terms of capturing the Hispanic population. MLS Fans are 2.2X more likely to be Hispanic than the U.S. population. No other league comes close to this over index (NBA Fans are 25% more likely to be Hispanic). Hispanic MLS fans are not fans of other leagues as well. The highest fandom overlap is NFL, and still 66% of Hispanic MLS fans are NOT NFL fans. The Hispanic population has grown 23% since 2010 and the buying power of this group has increased 83%. This highly passionate group of fans have an unmatched allegiance to MLS and their fandom will only continue to grow as current trends unfold.

It should be no surprise that the current incredible growth in fans coupled with the positive demographic trends for the future has led to the valuations of MLS franchises far outpacing the other U.S. leagues.

 

The median club valuation since Forbes first came out with the report in 2008 is a clear marker on the trajectory of the league in the U.S. A skeptic might think, “sure, it is growing at a much higher rate, but it’s miles behind the other leagues, right?” Wrong. The average MLS club is valued at $550M, and spans upward to $860M, compared to the average NHL club at $865M. At the current CAGR (compound annual growth rate), MLS average club value will be more worth more than the NHL average by 2026.

It will be quite the year in 2026…

World Cup 2026:

It is difficult to conceptualize the scale of the World Cup. The final is the #1 watched spectacle in the world with over 2.5X the viewership of the Super Bowl. In 2026, over the span of a month, 64 games will be played in the U.S., Canada, and Mexico that will attract over 4.5M attendees, thousands of viewing parties, and will be impossible to go unnoticed in your lives.

 

 

 

The run up to the 1994 World Cup in the U.S. saw a 33% growth in interest of soccer. Unlike 94’, there is a popular soccer league here with elite talent that fans will have direct access to surrounding the leadup to the 2026 World Cup. With the explosive growth of MLS and accessibility of soccer content in the United States, it would be conservative to predict a similar impact to the 94’ tournament which would mean a minimum of 32M new fans of soccer in the U.S.

“The work that Navigate has led further reinforces the differentiated value proposition and tremendous momentum MLS brings to the table. The proof is in the data. It’s clear that even in our early maturation, the League is sprinting full force ahead,” said Cory Bildstein, MLS Sr. Director of Partner Solutions and Insights.  “MLS will continue to shake up the sports landscape and step into the spotlight. The League will serve as a springboard to the biggest sporting event North America has ever seen in 2026, MLS is something buyers can no longer ignore.”

Today, MLS has reached a strategic inflection point and is poised for explosive growth. The opportunity for a brand to align themselves with this rocket ship and establish a deep connection to the fans of the new North America seems like an ideal opportunity for forward-thinking brands.

 

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