시·소설

2012년. 우리 모두 아름다운 사람이 되자^-^**

youngsports 2012. 1. 1. 01:05

                  

It wants meeting the beautiful person. 

                                                  -     Henry Wadsworth Longfellow      

       

It wants meeting the beautiful person. 
It wants meeting the person where the mind is green always.
The always greenery it wants meeting the person who lives newly today.
When it sees and when it grazes it meets but with the wind
and the star of the person night sky where the mind is warm it wants meeting the same person.
It will not shake even from before all tempting and power of explosion of the world
and not to be me it will go always and it will draw and and it goes on foot silently term it wants meeting the person.
 It opens a mind always with sky and it lives and meeting the beautiful person it wants

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

아름다운 사람을 만나고 싶다   /  롱펠로우          

       
항상 푸른 잎새로 살아가는 사람을  오늘 만나고 싶다 


언제 보아도
언제나 바람으로 스쳐 만나도 마음이 따뜻한 사람
밤하늘의 별 같은 사람을 만나고 싶다 

 

온갖 유혹과 폭력 앞에서도 흔들림 없이
언제나 제 갈길을 묵묵히 걸어가는 의연한 사람을 만나고 싶다 


언제나 마음을 하늘로 열고 사는 아름다운 사람을 만나고 싶다 


오늘 거친 삶의 벌판에서 언제나 청순한 사람으로 사는 사슴같은 사람을 만나고 싶다 

 

모든 삶의 굴레 속에서도 비굴하지 않고

언제나 화해와 평화스러운 얼굴로 살아가는 그런 세상의 사람을 만나고 싶다 


마음이 아름다운 사람의 마음에 들어가서 나도 그런 아름다운 마음으로 살고싶다 

아침 햇살에 투명한 이슬로 반짝이는 사람
바라보면 바라볼수록 온화한 미소로 답해주는 마음이 편안한 사람을 만나고 싶다   
 
결코 화려하지도 투박하지도 않으면서
소박한 삶의 모습으로 오늘 제 삶의 갈 길을 묵묵히 가는 
그런 사람의 아름다운 마음 하나 고이 간직하고 싶다

 


 

 

'시·소설' 카테고리의 다른 글

진짜 아름다움  (0) 2012.12.28
열두 달의 친구이고 싶다  (0) 2012.09.12
It's Up to You!  (0) 2011.11.30
사랑하라,,, 한번도 상처받지 않은 것처럼  (0) 2011.11.23
이육사,   (0) 2011.10.06